Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Keep Calm and Read

Keep Calm and Read

Egy út hazafelé

2018. november 23. - BabyRage

Nem lakom messze a munkahelyemtől, mindössze 20 km. Ez nagyjából 20 perc alatt meg is van. Jó esetben. Mert van amikor az univerzum úgy gondolja, hogy munka után indokolatlanul jó kedvem van, és rám adja a szopóálarcot. Elégedetten hátradől és nézi, hogyan lesz a jó kedvemből natúr francia.

 A parkolónk egy szerviz út mellett van. Dobozos autó. Tolatok ki, iszonyat lassúsággal, mert nem szeretném, hogy egy önérzetesebb ember aki nem szereti, ha parasztok kitolatnak elé elvigye a hátulját fékezés nélkül. Nyilván semmit nem látok, de már a fele kint van így tuti megáll, ha jön valaki. Ki is kanyarodok gyorsan de látom ám, hogy már állnak mellettem. Már kettesben vagyok amikor megköszönöm gyorsan a türelmét. Erre dudál, gondolom, hogy ne udvariaskodjak, hanem menjek előle a picsába, mert ő siet a boltba. 

 

traffic-3806441_1920.jpg

 

 Kiérek a főútra, megállok a körforgalomnál. Jönnek balról. Várok. Már a harmadik kocsi távozik index nélkül, amikor ismét felharsan mögülem a dudaszó. Mennék én, ha jelezné a többi autós, hogy merre szándékszik haladni. Semmi baj, még negyed óra és otthon vagyok. Megyek az úton előttem is mögöttem is iszonyatos mennyiségű autó. Egy szerencsétlen szemben be szeretne kanyarodni, mögötte 2 km kocsisor, mert nyilván senki nem engedi el. Messziről villogok, lassítok. Semmi. Odaérek, állóra fékezem a kocsit, hátulról dudálnak. Szerintem olyan rég volt ott, hogy elaludt. A dudára kelhetett fel, mert iszonyatos kapkodás közepette befordult.

 Megyek tovább. A kocsi előttem lelassít szép óvatosan 30 km/h sebességre. Megyünk így egy darabig, aztán mikor kitette az indexet megértettem. Ő itt lakik. Valahol. Abból gondoltam, hogy nem közvetlenül jobbra, hogy olyan 2 kilométeren keresztül még mentünk indexelve. Aztán hazaért, kibaszta üresbe és ami lendület még maradt a kocsiban azzal be is fordult cca. 2 perc alatt. 

 pencil-2878764_1920.jpg

Itt már kezdtem ideges lenni én is. Viszont az előző performansz végére eltűnt előlem a sor. Hát akkor haladjunk; Oda is léptem, süvítettem már vagy 55-tel amikor, utol is értem a többieket. Szépen egyenként kerülgettek valamit/Valakit. Sorra kerültem én is. Hát látom, hogy egy rettenetesen öreg néninek fent volt a bakancslistáján, hogy ő még beröffenti a babettát lesz ami lesz. Viszont ő csak a felező közelében érezte magát biztonságban, ezért úgy kellett kerülni mintha kocsi lenne. Mindegy kikerültem. Jön egy egyenes szakasz, egy vasúti átjáró, egy jobb kanyar és otthon vagyok. 

 Hát az egyenesben még sikerült egy hazafelé tartó markolót utolérni így pont oda is értem mire leengedték a sorompót. Itt elmormoltam 4 miatyánkot. Ja nem. Igazából inkább elkezdtem válogatott káromkodások közepette morfondírozni azon, hogy, hogy a picsába szophattam ekkorát egy ilyen rövid úton.

 Veletek történt már hasonló? Jó nyilván igen. De ilyen töményen és szárazon kaptátok már meg? Hogyan viselitek a hasonló szituációkat? Végezetül kíváncsi lennék a véleményetekre:

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babyrage.blog.hu/api/trackback/id/tr5614387480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.11.24. 14:10:04

Jó a leiras, remek példákat hoztál mindkét irányból.
Egy párat velemenyeznék:
1. Ha kihajtasz valaki elé tenyleg udvariasabb ha mielőbb felgyorsítasz ahelyett hogy velemenyezned azt hogy hova siet, különben el kell fogadnod hogy a másik példában említett autós aki 2 percig gurult 30-cal előtted szinten így gondolkodott rólad (sietsz a boltba...)
2. Ne mondj le az úton az előnyödről, és főleg ne rendelkezz mások (a mögötted haladók) elsőbbségéről. Gondold át tenyleg a legjobbat teszed-e azzal hogy elengedsz egy autót miközben megállitasz magad mögött 20-at.
(Ezért dudalnak mögötted, legtöbbször jogosan.) Persze van olyan hogy érdemes beengedni valakit, de csak úgy ha kicsit nagyobb körben értékeljük hogy mekkora rendszer szintű hasznot vagy hátrányt generálunk a művelettel. Gondolkodjunk.
3. Körforgalom
Ugyanaz a véleményem mint fentebb, nézzünk távolabb és fürkésszuk a már bent haladok szándékát. Legtöbbször index nélkül us látszik hogy elhagyja az érkező autó a körforgalmat, ne csak akkor hajtsunk be ha mar a környéken sincs egyetlen autó sem. Ezért építenek például mostanában egyre nagyobb körforgalmakat amikben a haladási szándék eléggé hamar látszik ahhoz hogy segítse a behajtokat.
Végezetül, nem mindenki olyan szerencsés hogy 20km -és 20 percre lakjon a munkahelyétől.
Aki egy óránál is többet tölt forgalomban az érthető módon érzékenyebb lesz minden felesleges lassitasra, lámpánál nem elindulasra, arra amikor valaki lemond az ő elsobbsegerol es feleslegesen megállit egy haladó kocsisort, stb, stb.
Összességében tehát azt szerettem volna leírni, hogy a közlekedésben több odafigyelésre, respektre, és tiszteletre van szükség ahhoz hogy mindenki odaerjen ahova igyekszik (esetleg valamiért siet) és ne egy stresszes óra, hanem ha lehet egy nyugodt félóra alatt.
Ehhez viszont empatiara van szükség.
Nem mindig az nem tartja tiszteletben a másikat aki dudál mert feleslegesen feltartjak.

BabyRage 2018.11.24. 15:22:14

Köszönöm a véleményt.
Amikor lemondtam az elsőbbségemről, azt abban a tudatban tettem, hogy lassításra sem kényszerülök egyszerűen jeleztem, hogy, ha siet akkor nem rongyolok bele szemből lassítás nélkül. Ha figyel minden fennakadás nélkül megoldottuk volna és mindenki boldog...
A duda pedig nem arra való, hogy jelezd, ha valami nem tetszik akármi legyen is az. Nem is dudáltam a 30-al haladóra, csak megjegyeztem magamban, hogy balfasz. :)
Attól pedig, hogy fürkészem, hogy ki merre szeretne menni, még ne legitimáljuk azt, hogy nem indexelünk. Sokkal egyszerűbb lenyomni egy kart, mint elvárni a másiktól, hogy gondolatolvasósat játsszon.

BabyRage 2018.11.24. 20:48:31

Ezt azért így eléggé lesarkítottad.

Sir Gombóc 2018.11.25. 00:37:56

Ebben mégis mi volt a szopás? Jah, semmi.

Sir Gombóc 2018.11.25. 00:39:49

@356: a jogosítvánnyal rendelkezők 70-80%-a valójában alkalmatlan a vezetésre. Korosztálytól függetlenül.

BabyRage 2018.11.25. 07:16:49

@Sir Gombóc: Lehet, hogy ez Pesten egy átlagosnál ingerszegényebb délután, de én az agglomerációban lakok. Nem vagyok hozzászokva. :)

2018.11.25. 08:49:31

@BabyRage: a vélemény csokor a részemről nem téged személy szerint hanem az általad leírt jelenségeket célozta.
Ha magadra vetted és bántonak érezted, sajnálom, elnézést kerek.

2018.11.25. 08:54:50

@BabyRage: Ja, és egyébként az indexe késsel kapcsolatosan teljesen egyetértek, a respect része hogy időben (!!!) jelzem a többi közlekedő felé a szándékomat.
Nemcsak körforgalomban, minden releváns helyzetben.

2018.11.25. 08:56:27

@JTU: indexelessel - Sorry. A spellcheck trefaja...

dgstr 2018.11.25. 10:59:56

Az irányjelzés nem a respect része, hanem egy kötelezően betartandó jogszabályé (lásd: KRESZ), illetve értelmezhetetlen kijelentés, hogy "látszik hogy elhagyja az érkező autó a körforgalmat". A többivel egyetértek.

Ducasse 2018.11.25. 22:18:05

@dgstr: Ne már ki az a hülye aki elárulja a mögötte jövőknek, hogy merre fog menni!!!

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2018.11.27. 08:19:37

Egy megtörtént történet: egy magyar, aki ideiglenesen Costa Ricában élt (a világ legboldogabb országa listákon mindig az elején van).

Iszonyú szomorú arccal bement a munkahelyére. Mire megkérdezték tőle, hogy meghalt valaki vagy mi van? Mire ő megmondta, hogy lekéste a buszt. Mire a kollégái elkezdtek teli tüdővel hahotázni:

És te emiatt szomorú vagy??? :-))))))))))))))))))))))))) Kiröhögték.

Na, ezért a világ legboldogabb országa. Mert hülyeségekből nem csinálnak problémát. Te se tedd, szard le, nevess egyet!
süti beállítások módosítása