Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Keep Calm and Read

Keep Calm and Read

Az 5 legidegesítőbb dolog karácsonykor

2018. november 29. - BabyRage

Az alábbiakban felsorolok öt dolgot ami engem nagyon idegesít a "szeretet ünnepében". Sok dolog amit írok általánosítás és nyilván nem mindenkire vonatkozik. Ezáltal ne is vegye mindenki magára. Ha valaki esetleg nem ért velem egyet, egy kommentben megírhatja, hogy mit gondol másképp.

1. Együtt a család

Igen együtt van, de miért csak ezen a 3 napon? Valahogy mindenkinek ilyenkor lesz fontos a másik. Év közben pedig elintézi azzal a lelkiismeretét, hogy Ő sem hívott fel engem. Amúgy sincs időm semmire. De. Arra, hogy akár csak egy héten egyszer felhívj valakit 2 percre arra mindenkinek van ideje. 

 2. Az én ajándékom jobb mint a tiéd

Egyre drágább, ajándékokkal licitálunk egymásra. Tavaly hajsütővasat kaptam, idén nem adhatok neki illatszercsomagot... Akármilyen az embernek az élethelyzete, úgy érzi meg kell felelnie egy nem létező elvárásnak, amikor ajándékot vásárol a másiknak. Ha van rá pénz, ha nincs. Képesek vagyunk hitelt felvenni, hogy ajándékot vegyünk. Ha valaki megsértődik azon, hogy mit kapott tőlem, akkor az be is kaphatja nyugodtan. A Karácsony nem a faszméregetésről kellene, hogy szóljon.

box-2953722_1920.jpg

Storytime: Én sokkal jobban szeretem a személyes ajándékokat, amiről látom, hogy azt én kaptam, és akitől kaptam az rám gondolt miközben vette/csinálta. Lehet ez egy plüssfigura, vagy egy kézzel készített dísz. Nem pedig, csak felkapott egy szart a boltban, hogy jó lesz ez is a hülyének. Félreértés ne essék, elfogy a dezodor is, csak valahogy jobban esik, ha egy fényképet kapok esetleg amin együtt vagyunk vagy ilyesmi, mert látom, hogy szánt rám 10 percet az évben. Ez kb. 500 forintból megvan kerettel együtt. 

3. Te vettél nekem ajándékot, én nem vettem neked

Érdemes előre megbeszélni, hogy egy családi Karácsonyozásnál ki lesz ott pontosan, mert nem egyszer beleszaladtam ebbe. Meg lett hívva egy kevésbé közeli rokon is amiről nekem nem szóltak, ő viszont tudta, hogy én ott leszek. Valamiért úgy gondolta, hogy ajándékkal is meglep, és kurva kellemetlen ott állni, átvenni az ajándékot, és közölni, hogy neked is Boldog Karácsonyt, itt egy semmi.

4. Három napos Karácsonymaraton

Lehet, hogy mi csináljuk rosszul, de a Karácsony iszonyatosan kimerítő. Első nap, otthon szűk családi körben megünneplitek. Nem kell menni sehova, minden fasza. Második nap, egyik szülő, másik szülő. Harmadik nap egyik nagyszülő, másik nagyszülő. Rosszabb esetben még egy Keresztszülő látogatás is befigyel. Okosabbak összeverbuválják a családot, de akkor jön az, hogy ma nálunk voltunk akkor holnap gyertek át megnézni a mi fánkat is. 27.-én jobban el vagyok fáradva, mint bármelyik kósza hétköznap. Arról nem is beszélve, hogy 6 kg minimum felugrik 3 nap alatt. Ugyanis, ha nem szedsz háromszor akkor nem ízlik az étel.

shopping-mall-522619_1920.jpg

5. Egyben a kedvencem: A bevásárlás.

Egész évben tudjuk, hogy jön a Karácsony. Azt is tudjuk mikor lesz, hiszen évek óta ugyanarra a kurva napra esik. Ennek ellenére minden pöcsömöccse 23-24.-én akarja megvenni az összes kurva ajándékát. Három éve már a kajának valót is megveszem december elején, beraktározok mint egy telibevert mókus. Ugyanis, hogy én bolt közelébe nem megyek December utolsó két hetében az tuti. Kenyeret is inkább sütök. A sok kretén egymást tapossa, hogy az utolsó pillanatban mindenkinek jusson tusfürdő, meg dezodor díszdobozban. Ez csak egy tanács így a végére. Tudom, hogy Októberben még távolinak tűnik a Karácsony, de sokkal nyugisabban lehet ajándékot intézni mindenkinek. Ráadásul nem egyszerre kell elverned a teljes Decemberi fizetésedet, ha folyamatosan vásárolod őket az év folyamán. 

Ti várjátok már a Karácsonyt?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babyrage.blog.hu/api/trackback/id/tr1814404412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2018.11.30. 19:15:49

Jaj. Most tekintsünk el attól, hogy az irományod televan hibákkal... részvétem a családodért, a hozzáállásodért, meg a stílusodért, meg úgy egyáltalán. Szerencsétlen.

Attilajukkaja 2018.11.30. 19:25:24

Engem az idegesít, hogy már évek óta összeülünk a fa körül, és valaki hosszasan felolvassa a Bibliából azt a hosszú passzust, ami Mária és József meneküléséről szól a népszámlálás elől. Csillagszórót is kell gyújtanunk.
Utána pedig jön az erőltetett karácsonyi dalok éneklése. Közben meg mindenki a vacsorán gondolkodik, mert már nagyon éhes. Az ajándékokat már mindenki a fenébe kívánja, ... úgysem azt kapja, amit szeretett volna.
A Karácsony számomra már régen nem az, amit jelentenie kellene. Inkább egy teher.

Attilajukkaja 2018.11.30. 19:31:18

@ekat:
"Szerencsétlen."
Ki tudja, melyikőtök a szerencsétlenebb?

zizi77 2018.11.30. 19:44:30

Nálunk csak a gyerekek kapnak ajándékot. Személy szerint 9 gyereknek kell ajándékot vennem/ebből 3 az enyém/ Rendszerint nálunk van az össznépi karácsonyi ebéd 25- én, ami minimum 14 fő. Ennek fejében viszont 26- án egész nap pizsamában vagyunk. Még nem untuk meg. :)

kvadrillio 2018.11.30. 19:56:19

a Karácsony egy csodálatos ünnep ! Akinek nem az, az nem magyar ! :O))))))))
EZ PEDIG TÉLLLLLEG FÁJ(LY) DALMAS DOLOG !...
Kárpáti Márton
besztof
tegnap, 06:11
Fálydalmas üzenetet tett közzé a könyvtár

Olvasónk szerint a fotó a Villányi Művelődési ház és Könyvtár ablakán és ajtaján van kifüggesztve:

BabyRage 2018.11.30. 20:31:19

@ekat: Nagyon sajnálom, hogy elbuktam a nyelvhelyességi vizsgálatodon :( Kérlek kiragadnál pár hibát a teljesség igénye nélkül, mert egyet sem találtam harmadszori olvasásra sem, így valószínű, valamit rosszul tanultam meg. Ezáltal, ha kijavíranád az tényleg építő jellegű lenne. A sajnálatodat pedig köszönöm, majd berakom a fa alá :)

@Attilajukkaja: Nálunk inkább a gyerekek miatt érdekes a dolog, látni ahogy várják és élvezik, az mindent megér ;)

@zizi77: Bárcsak egyszer nekem is sikerülne így összeszervezni.

@kvadrillio: Szerintem a Karácsonynak a magyarsághoz az égvilágon semmi köze. Magyarnak gondolom magam, szeretem a Karácsonyt, szeretek készülődni, csomagolni, csak van pár dolog amit nem szeretek benne... A többi részét sajnos nem értem.

Lámlenge 2018.11.30. 21:19:51

Ne is beszéljünk a többi túlélendő megterhelésről: születésnapok, esküvők...
Mikor tök jól lehet sorozatokat is nézni délutánonként!

magyarm 2018.11.30. 22:07:48

@BabyRage: a hónapok nevét nagy kezdőbetűvel írni azt hiszem ezek közé tartozik. A teljesség igénye nélkül. A vásárlással egyetértek.

BabyRage 2018.11.30. 22:12:04

@magyarm: Köszönöm szépen, teljesen igazad van. :)

axolotl77 2018.11.30. 22:17:40

Kiegészíteném saját tapasztalattal.
Kedves rokonék megüzenték, hogy pénzt kérnek. Ők persze basznak bármilyen értékelhetőt adni. Megsárgult lapú öreg könyv a könyvespolcról, tizen(huszon)éves megromlott bor a szekrény tetejéről leemelve. Ezeket kapjuk viszont. Rinocéroszbőr bejátszik rendesen. Nekik, akik mindezt prezentálják, és nekünk, akik mindezt lenyeljük.

BabyRage 2018.11.30. 22:26:53

@axolotl77: Üzenjétek meg ti is, hogy pénzt kértek... xD

axolotl77 2018.11.30. 22:44:45

@BabyRage: Ami ugye poénnak jó lenne, de sajnos életre szóló sértődés lenne belőle. Ahhoz meg túl közeli az inkriminált páros, hogy bevállaljuk a sírig tartó haragszomrádot. Nem is magam miatt, hanem a párom miatt nyeljük a békát. Mit békát?! Békákat!

BabyRage 2018.11.30. 22:49:52

@axolotl77: Érdekes, hogy ők megmondhatják mit kérnek, de ti nem. Nyilván értem a problémát és én is ugyanezt tenném a feleségemre való tekintettel, de ez is mérgezi a kapcsolatot hosszú távon velük az tuti.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.01. 00:03:42

Mi nem veszünk senkinek ajándékot, s pont. Minek ünnepelni a Liberális-Ateista Karácsonyt?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.12.01. 00:12:15

@Attilajukkaja:

Tégy úgy Rómában, ahogy a rómaiak!

Szóval, ha hivatalos vagy valakinél Liberális-Ateista Karácsonyra, készülj fel alaposan.

Először is el kell menni egy bankfiókba, s ott hitelt felvenni. Nagyon fontos, hogy a hitel olyan összegű legyen, hogy ne tudjuk jövő decemberig visszafizetni.

Amint kezünkben a pénz, összeírjük 100 rokonunk, ismerősünk listáját (pontmintha MLM-piramisjátékban tennénk meg az első lépéseket), majd elindulunk bevásárolni. Kezdjük Bronznapon, majd Ezüstnapon, aztán Aranynapon, valamint Baleknapon, meg minden többi napon köztük. A napi legalább 3-4 órás – hétvégén 10-12 órás – tülekedés kötelező elem.

A listáról mindenkinek ajándékot kell venni! Lehetőleg olyasmit, amire a megajándékozottnak semmi szüksége, így tudunk rajta bosszút állni, amiért ő is teljesen haszontalan ajándékot fog venni nekünk. A legjobb valamilyen, az ünnephez kapcsolódó, vicces motívummal díszitett ajándék, pl. rénszarvason ülő vigyorgó télapós zokni, kigúvadt szemű krampuszos bögre, az aranyos Vuk és az édes Kisherceg együtt szánkóznak pulóveren, meg hasonlók. Vásárlás közben átkozzuk azokat, akiknek ajándékot veszünk, hiszen miattuk állunk sorban.

Közvetlenül az ünnep előtt fél napot töltsünk az internet böngészével, keressünk évtizedek óta megunt közhelyeket. Erre nagy szükség lesz, mert ezeket fogjuk ismételgetni ünneplés közben. Fontos továbbá, hogy az ünnepek alatt minden főnévhez használjuk a “békes” és “áldott” melléknevet, pl. “békés ponty”, “áldott szaloncukor”, hasonlók. Aztán gyakoroljuk a tükör előtt az álszent művigyort és a mesterkélt meghatódást, ezekre is nagy szükség lesz.

Ezután jön a főzés. Alapvető jelentőségű, hogy annyi ételt készítsünk, amennyinek legalább a harmada meg fog romlani az ünnepek után.

Az ünnepek a legmegfelelőbb időszak, hogy üdvözletet küldjünk legutáltabb ismerőseinknek is. Egy táblázatban jegyezzük fel kinek küldtünk üdvözletet, s azok közül ki nem üdvözölt minket. Az ilyeneket aztán felháborodva emlegessük.

Fontos vendégségbe is menni. A vendégség alatt debil mosollyal nézzük egymást, s dicsérjünk mindent. A valódi véleményünket majd csak vendégség után mondjuk el.

Ha valami renitens rokon vagy ismerős megemlítené Jézus születését, mosolyogjunk elnézően, majd jegyezzük meg, hogy Jézus nem létezett, ezt a tudomány már régesrég bizonyította, s csak klerikálfasiszták, vallási fanatikusok, meg putyinisták hisznek még benne. Ha viszont valaki megszólalna Jézuskaellen, tiltakozzunk. Jézuska ugyanis egy csodalény, Kripton bolygón született, aztán Mordorban nőtt fel Joda mester tanítását hallgatva, majd azonban megharapta egy pók, így kimászott onnan, s azóta köztünk él. Jézuska fő feladata ettől kezdve, hogy arra késztessen minket, hogy hülyén viselkedjünk december vége felé, szabad idejében pedig szeretetet hirdet a drogozás, a homoszexualitás, a pedofília, valamint a feminizmus iránt.

Az ünnepek vége felé kötelező a depresszióba esés. Ezt kezeljük nagy mennyiségű alkohollal vagy drogozással, az alternatíva a családi verekedés, melyben alaposan elverjük egymást artikulálalatlan hangokat hallatva. Ha a verekedést választjuk, mindenképpel dobáljuk egymást ajándékokkal, így azok eltörnek, ami miatt aztán rögtön ki is lehet dobni őket a kukába, ami nagyon hasznos, mert nem foglalják feleslegesen a helyet a lakásban.

Első mohikán 2018.12.01. 01:34:26

A saját szűk családi körben megünnepelt karácsonyi ajándékosztás utáni rokonlátogatások nekem is évekig csak nyűg és letudandó feladat volt.
Aztán szép lassan elhunytak a rokonok -mama, papa, anyós, após- és azóta egyre jobban hiányoznak ezek a korábban nyűgnek érzett látogatások. Visszasírom azokat az ebédeket, délutánokat, melyeket régen a hátam közepére sem kívántam.
Ezzel csupán egy ismert közhelyre -ami kivételesen baromira igaz- szeretném felhívni a figyelmet; addig becsüljük meg és szeressük hozzátartozóinkat, amíg megtehetjük. Erre legtöbbünk már csak akkor jön rá, mikor már elmentek szeretteink.
Szép és nyugodt karácsonyt mindenkinek!

Melchi Zadok 2018.12.01. 07:27:48

@magyarm: dehogy kell nagybetuvel irni... ki ne talaldxmar ezt a hulyeseget!

gyászhuszár 2018.12.01. 08:11:07

Szerintem a karacsonynak olyannak kell lennie amilyennek akarjatok. Senki sincs semmire kotelezve. Nalunk csak a gyereknek van ajandek a tobbi tok felesleges mert ha kell akkor megveszed. Azt eszel ami jolesik, nalunk nincs megfeleles senkinek es semminek! A karacsony mar reg nem az aminek indult es sok igazsag van a cikkben tetszik vagy sem. Vesszuk a sok baromsagot, muanyagot de minek? Tenyleg szukseges? Rajzolj valamit! ;)

sadleriana 2018.12.01. 08:17:08

A karácsonyt nagyon várom. Pedig kiskoromban mindig ez volt a családi konfrontálódások időszaka, a szülők ekkor estek egymásnak, mikor máskor? Ennek ellenére szememben a karácsony valami nagyon kellemes dolog. És nagyon sajnálom azokat akik a családi kapcsolataik miatt nem képesek pozitív dologként megélni ezt a pár napot. Most már felnőttként sosem vetemednék arra hogy komoly konfliktust generáljak otthon a gyerekek előtt. Hadd várják, és szeretik. A posztolónak meg annyit ajánlanék hogy hasznáálja a "többség", a "szerintem", az "én úgy gondolom" kifejezéseket mert így könnyen bele lehet kötni abba amit írt: pl:

"Egyre drágább, ajándékokkal licitálunk egymásra" Ennek az elejéről hiányzik a "sokan". Engem sosem vezetett semmilyen kényszer hogy licitáljak és szerintem sok mást embert sem. Van egy fix keret, azért mert karácsony van, nem fogok több százezres ajándékokat venni. A gyerekek is tudják, hogy a Jézuskának nincs végtelen pénze.

Attilajukkaja 2018.12.01. 09:07:59

@BabyRage:
"Nálunk inkább a gyerekek miatt érdekes a dolog, látni ahogy várják és élvezik, az mindent megér ;)"
Az tényleg klassz. Kár, hogy olyan gyorsan elmúlik ez az időszak. :o(

@maxval balcán bircaman:
"ha hivatalos vagy valakinél Liberális-Ateista Karácsonyra, készülj fel alaposan."
A párom családja liberális katolikus, ott van Biblia felolvasás meg kötelező éneklés.

"Alapvető jelentőségű, hogy annyi ételt készítsünk, amennyinek legalább a harmada meg fog romlani az ünnepek után."
Ilyen még nem fordult elő, mert a maradékokat szívesen hazaviszik a rokonok. És képzeld, nálunk mélyhűtő is van! Nagy találmány!

"Az ünnepek a legmegfelelőbb időszak, hogy üdvözletet küldjünk legutáltabb ismerőseinknek is. "
"A vendégség alatt debil mosollyal nézzük egymást, s dicsérjünk mindent. "
"Az ünnepek vége felé kötelező a depresszióba esés."
Sajnálom, hogy ilyen karácsonyaid szoktak lenni, és egész évben nem tudsz belőle kigyógyulni!

pkfjb 2018.12.01. 09:52:54

@ekat: Televan hibával. Aha.

Attilajukkaja 2018.12.01. 10:10:32

@axolotl77:
"a párom miatt nyeljük a békát. Mit békát?! Békákat!"
A párod komolyan gondolja a világbékét. Értékes tulajdonság, legyél érte hálás! :o)

Ea 2018.12.01. 10:12:05

Az utolso pontot en is igy csinalom. Dec 1 van, es nekem mar a java az ajandekoknak be is van csomagolva. Es a gyerekek ajandekat az osszes rokontol en intezem, igy legalabb nem kapnak hulyeseget. De azt is nekem kell csomagolni. Menutervem kesz, iden is 16 emberre sutok-fozok.
Az asszisztensem 2 evvel fiatalabb mint en, nincs gyereke. Ket napja mondta ram vmi kapcsan, hogy de hat en sokkal idosebb vagyok mint o. Mondtam, hogy 2 ev nem = sokkal. De akinek gyereke van es ilyeneket csinal, az bizony nem lehet annyi, mint o. Jot rohogtem. Es igen basszus olyan vagyok mint anyam. Most mar nekem kell mindenrol gondoskodnom. A ferjem rokonainak, unokatestvereinek ajandekairol is. En talaljam ki, szerezzem be, csomagoljam be.
Olyan konnyen a nokre van tolva az egesz. Anyam mar ott tart 60 evesen, hogy a sajat ajandekat apam neveben is megveszi. :) vagy :(
Aztan egyszer elkezded, elvallalod ezeket es rogton rajtad marad. Megszokjak, hogy a csaladi karacsonyi vacsorat te csinalod. Segitseg? Az semmi. Ferjem mosogat. Persze ez a ferjem oldala, akik hozzank jarnak unokatesostol, baratnostol(minden evben jon egy random idegen legyen valami tartalek ajandek) amikor mi megyunk az en oldalamhoz mi is vendegek vagyunk. Anyam mar nem is engedi, hogy segitsek. Annyira megszokta, h egyedul csinalja, idegesitem. Ez var ram is.... pedig nekem van szep karrirem, dr a nevem elott, es megis igy jartam, nem szarhatok bele. Pedig neha szeretnek.

mortullus 2018.12.01. 10:26:18

@Attilajukkaja: Liberális katolikus? Az milyen?

Attilajukkaja 2018.12.01. 10:34:06

@Ea:
Nagyon megértelek és gratulálok a kitartásért! Én a főzést szívesen vállalom és a munka 85%-át előre elvégzem. De a nagy napon van segítségem, néha túl sok is. Az is zavaró tud lenni, he-he,mert inkább lassítják a munkamenetet.

"pedig nekem van szep karrirem, dr a nevem elott, es megis igy jartam, nem szarhatok bele."
Én is hasonlóan érzek. A párom mindig azzal vigasztalt, hogy addig örüljek, amíg ez így van. És idén beigazolódott a mondókája, mert elveszítetten mindkét szülőmet. Egy "gonddal" kevesebb, ... és mégis...

Attilajukkaja 2018.12.01. 10:42:34

@mortullus:
A liberális katolikus egy olyan hívő, aki komolyan gondolja a hitét, de nem erőlteti rá másokra. Megvannak azok az értékek, amelyek számomra jelképeznek egy valódi keresztényt: a szeretet, az elesettekkel való együttérzés, segítőkészség, meg ilyenek. Én nem vagyok hívő, mégis befogadtak, ezáltal én is megtanultam tisztelni a hitüket. Főleg miután láttam, mennyi önkéntes munkát végeznek pl. a Máltaiaknál.

szepipiktor 2018.12.01. 11:04:22

Hú, ez egy nagyon Y generációs, hagyomány és családutáló poszt.
Megpróbáltad fordítva végiggondolni?
Hogy esetleg az évben egymást alig látók ilyenkor találkozhatnak? És az nem teher, hanem pár napos boldogság?
Hogy a te undorod, amit a karácsonyra fogsz valójában a saját problémáidból akad, mert más meg örül neki, így a meló, a készülődés, a főzés és a többi nem teher nekik, hanem előkészület, amit örömmel csinálnak?
Vagy hogy nem a karácsony a bűnös abban, ha emberek szarnak egymásra?
Te magad vagy kirekesztő, van egy zárt köröd, akivel tartod a kapcsolatot, a többivel, rokonokkal nem, így naná, hogy nem örülsz ha egy ünnep miatt találkozni kell velük. Nem a karácsony a gond, hanem te nem vagy kíványcsi másokra, nem érdekel tégen szeretteid öröme. Miért nem élsz úgy, hogy ha téged valami nem érdekel, de egy családtagodat igen, akkor türelmesen meghallgatod, megnézed, együttcsinálod azt???
Nem örülsz rokonaid gyerekeinek? Nem örülsz idősebb családtagjaidnak?
Az ajándékkényszert meg lehet oldani! Az nem a karácsony szelleme, hanem az aljas marketing eredménye! A munka? Máskor nem főzől, nem takarítsz? Most azért zavar, mert olyanhoz kell, amit te gyűlölsz. Ha egy szeretett valakid jönnek, boldogan vásárolnál, főznél... Ez nem karácsony miatt van, hanem mert te nem szereted a rokonaidat, hozzátartozóidat.
Majd idős leszel, kezdenk meghalni körülötted, és amikor egyedül maradsz - mert aki fiatalon elvarrja a szálakat, annak öregen nem lesznek kapcsolatai... -, akkor fog egyedül üldögélni szenteste és merengeni, miért nem nmyitja rád senki az ajtót!
A gyerekeid a te elveid szerint fognak felnőni, azaz ők méginkább nem jöbbek hozzád, és méginkánbb nem hívnak át. Ők majd elutaznak a Balira karácsonykor.
Mert ezt látták tőled!

Miss Large 2018.12.01. 11:09:31

A legidegesítőbb, hogy az emberek nem tudják, a magyar helyesírás szabálya szerint a karácsony kis betűvel írandó!

„Kis kezdőbetűvel írjuk az ünnepneveket, a nevezetes napokat, a rövidebb-hosszabb időszakokat, a történelmi eseményeket jelentő szavakat, szókapcsolatokat."

szepipiktor 2018.12.01. 11:14:22

@mortullus: Miért ne lehetne?
Az egyik hit, a másik izmus...
Én keresztelt görögkatolikus vagyok, de nem járok templomba.
Családi okokból antibalos és klasszikus liberális, individualista.
Tehát függetlenül az én hitbéli tevékenységemtől elfogadom, sőt tisztelem a hívőket!
Nekem nem kell külső segítség, hogy éljem az életem, de sokaknak igen.
De mi is megtartottuk az ünnepeket, nem bigott módon, nem bibliafelolvasásokkal, és élveztük a pár nap "békét"!
Ja, hazudtam! Jártam templomba. Amikor egy vidéki faluban karácsonyoztam az családom egyuk ágánál, akkor ott alap volt az éjféli mise! De ott ügy csinálták, hogy a főtéri műintézmény (szemben a templommal) délután bezárt, majd a mise után kinyitott! És az emberek, szépen felöltözve átvonultak és közössen buliztak hajnalig.
Szóval a liberális katolikus egy individualista keresztény, aki nem a szervezett egyház üzemmódja szerint működik, de az alapjait nem tagadja meg, sőt a gyerekeinek is átadja.

Attilajukkaja 2018.12.01. 11:32:28

@szepipiktor:
"ez egy nagyon Y generációs, hagyomány és családutáló poszt."
Ez pedig egy idős, megkeseredett ember véleménye, aki nem értette meg a posztot.

Szarazinda 2018.12.01. 13:16:55

Elhiszem, hogy posztszerzőéknél ilyen a karácsony, és nagyon sok más családban is, de ezek akkor is a legbrutálisabb moralizáló közhelyek, amelyeket évtizedek óta minden karácsonykor előjönnek.

élhetetlen 2018.12.01. 13:19:45

@kvadrillio: „Fálydalmas üzenetet”. Én is láttam tegnap, de szerintem poén volt, mivel egy könyvtár írta a szó végén rövid o-val az olvasót. (És másik helyesírási hibát nehéz lett volna bevinni a címbe).

KUHULIN 2018.12.01. 13:26:26

Tök trendi utálni a karácsonyt. Már várom a karácsonyfa befaragáson siránkozó posztokat is. Nekem több mint 15 éve olyan karácsonyfa-talpam van, amibe csak beállítom a fát és kész. (A technika csodája...)
Mondjuk nekem könnyű, a szűk családomon kívül, senkivel nem tartom a kapcsolatot.
The problem is solved! :)))

kvadrillio 2018.12.01. 13:30:43

@Miss Large: nyugodtan írd kisbetűvel a Karácsonyt ! ÉN VISZONT NAGYBETŰVEL ÍROM A KARÁCSONYT !!! :)))...OCCT LEGFELJEBB HARAGUCCCCC ! :o)

Attilajukkaja 2018.12.01. 13:34:43

@KUHULIN:
"Tök trendi utálni a karácsonyt."
A poszt nem a karácsony utálatáról szól, ezt csak te láttad bele (miért is?). Hanem arról, hogy ma a karácsony már nem arról szól, amiről eredetileg kellene.

"nekem könnyű, a szűk családomon kívül, senkivel nem tartom a kapcsolatot"
Így tényleg könnyű!

2018.12.01. 13:35:53

Ha lehetne, az egész karácsonyt egy rekesz sör társaságában, alsógatyában tölteném a pamlagon a tévé előtt, ócska horror és akciófilmeket nézve. Pedig nálunk szerencsére nem sok a kötöttség, hazamegyek anyámhoz, átjön a húgom a kurva idegesítő gyerekével, aztán a két ünnep között egy vacsora anyóséknál. De nekem már ez is sok. Plusz semennyire nem vagyok keresztény, nulla közöm van az egész szaros karácsonyhoz.

BabyRage 2018.12.01. 13:38:08

Szeretem a családomat és a karácsonyt is. :) Ha nem szeretném egyszerűen nem tartanám, merthogy nem kötelező. Egyszerűen vannak dolgok amik idegesítenek benne. A helyesírásom sajnos egy másik téma, attól, hogy nagy betűvel írtam a karácsonyt és a hónapok neveit, remélem még érthető maradt. De most ezt is megtanultam és többé nem rontom el. :) Köszönöm minden kommentelőnek, hogy megosztotta/megosztja a gondolatait a témában. Mindenkinek áldott békés karácsonyt kívánok.

KUHULIN 2018.12.01. 13:45:11

@Attilajukkaja: Igen, ha nem picsogna a csaj(?) úgy általában a karácsonyon, akkor is biztos felkerült volna az Indexre az ajánlott postok közé... ;)

Attilajukkaja 2018.12.01. 14:01:32

@KUHULIN:
"ha nem picsogna a csaj(?)"
Ez egy kérdés volt?

"akkor is biztos felkerült volna az Indexre az ajánlott postok közé"
Igen! És?

@BabyRage:
"Ha nem szeretném egyszerűen nem tartanám, merthogy nem kötelező. "
Dehogynem az! :o)))

" Mindenkinek áldott békés karácsonyt kívánok."
Viszont!

@Kolompár Magneto:
"nulla közöm van az egész szaros karácsonyhoz"
Néha én is így érzek, .... de aztán meggondolom magam. :o)))))

BabyRage 2018.12.01. 14:07:17

@Attilajukkaja: szerintem a csaj ? Arra irányult, hogy nem tudja fiú vagyok -e vagy lány. Nem tudom mi alapján kerülnek oda posztok, de ezeket nem az indexnek írom, hanem magamnak, meg akit esetleg érdekel. Ezért is örülök, ha megosztjátok velem a ti véleményeteket.

Attilajukkaja 2018.12.01. 14:11:10

@BabyRage:
Számomra egyértelmű, ha valaki hajsütővasat kap karácsonyra, az nem egy kopaszodó férfi. :o))))
Amúgy értettem KUHULIN problémáját, ... csak kedvem volt visszakérdezni. :o)
Érdekes volt a posztod, nekem tetszett. Jó, hogy kitette az Index, bármiért is tette.

]{udarauszkasz 2018.12.01. 14:12:48

Nekem akkor erne valamit a karacsony, ha mindkettonk venne egymasnak valami kicsi (kicsi!) ajandekot, aztan csak szeretnenk egymast egesz unnepek alatt. De persze kettonk csaladjaban van osszesen 10 gyerek, meg a tokomtudja, hany felnott, szoval az anyagi vonzata akkor is huzos, ha mindenki alig kap valamit. A legertelmesebb, ha a csalad mindenkinek kulon-kulon osszedob egy-egy nagyobb ajandekot. Igy aztan senki se megy csodbe, es nincs tele hulyesegekkel a fa alja sem.

Dorinda41 2018.12.01. 14:28:59

@maxval balcán bircaman: Hát, rendesen összefoglaltad az antikarácsonyt. Jót vihogtam rajta. Szíves engedelmeddel megosztom karácsonykor az egész családunkkal. Leszünk vagy 30-an, gyerekestül, unokástul, dédistül. Mi imádjuk a karácsonyt. Igaz, mi még a régi módon ünnepeljük szeretetben, békességben, magunk készítette ajándékokkal. Igazi békebeli családi program. Sajnálom azokat, akik nem így élik meg.

Attilajukkaja 2018.12.01. 14:29:37

@]{udarauszkasz:
Én még ajándékot sem kérnék, ... de mint írtam, karácsony elteltével már másként gondolom. :o)
Nekem ebből a szempontból sokkal szimpatikusabb a Húsvét (nagy H-val), mert ugyanúgy összejövünk a családdal, de legalább nincs az az ajándékozási kötelezettség. :o)

Attilajukkaja 2018.12.01. 14:32:39

@Dorinda41:
"mi még a régi módon ünnepeljük szeretetben, békességben, magunk készítette ajándékokkal"
De sok időtök van!

"Sajnálom azokat, akik nem így élik meg."
Pedig a magyarok többsége nem így éli meg. :o(

2018.12.01. 14:47:23

Én megértem a posztert. Mindenki utálja a rákényszerített dolgokat. Ha olyanokat KELL??? meghívni, akikkel egész éveben nem tartja a kapcsolatot, ha "ajándék verseny" van, ha a meghívottak random idegeneket szabadítanak rá, ha erőszakosan tukmálják étellel, ha mások beosztják az idejét, ha "egész évben" /de legalább az utolsó negyedévben/ ezen kell kattogni, hogy kinek milyen ajándékot vegyek meg előre.
Lehet azért ezt kicsit másként is csinálni. Például:
Az én karácsonyomon én döntöm el, hogy kit hívok meg, random emberke szóba se jöhet, karácsonyozzon szépen a saját családjával.
Senki nem gondolatolvasó, hogy milyen ajándékot szeretne a másik. Lehet, hogy pont a nagy szeretettel, személyre szólóan készített kézműves ajándék landol elsőnek a kukában, mert aki kapta nem becsüli, a lom kategóriát osztja ki neki. Pénztárca barát, és csalódás kizárva, ha az előző találkozásnál /akikkel karácsonyozni szeretnék azokkal máskor is találkozom normális esetben/
mindenkinek a nevét felírjuk egy cetlire, beletesszük egy sapkába /kalapba, lábosba, valamibe/ és mindenki húz egy nevet. Akit húzott annak vesz ajándékot. Ha saját magát húzta visszadobja a cetlit, másikat húz.
Közösen meghatározzuk az ajándékra fordítható összeg felső határát /pld. 15 e forint/.
Minden résztvevő ír egy ajándék listát, hogy mit szeretne. Ezen lehetnek kisebb, nagyobb dolgok, de a felső határt egyiknek az értéke sem haladhatja meg.
A listáját mindenki mindenkinek elküldi, mert nem tudhatja ki húzta őt.
Az lesz a meglepetés, hogy kitől mit kap meg a listájából. :) Garantáltan örülni fog neki, mert ő kérte. Nem kell "kitalálni a titkos kívánságát", mert az a legtöbbünknek úgy sem megy!
Nem kell aggódni, hogy nem fog tetszeni neki amit kapott, mert csak nem kér olyat, amit nem szeretne. ;)
Ha valaki vállalja a sok törődést a karácsonyi vendéglátással, simán meg lehet osztani a terheket. Mi rendszerint karácsony este másik családtagnál vagyunk, de előre megbeszéljük, hogy a süteményt mi visszük az egész családnak.
A tukmálás meg egyszerűen elkerülhető: "Nagyon finom volt, te mindig is mesterien tudtál főzni, de nem vagyok jól, /nem is leszek, ha még eszem, így ez nem nagy kamu/, nem lehet többet ennem."
Az is elkerülhető, hogy ne kellejen családi "vesszőfutást" rendezni. Ha nem akarok valakihez elmenni, akkor jöhet a "sajnos elutazunk" szöveg. Ez sem nagy kamu, mert ha a szomszéd utcába mész haza, már az is egy "utazás". :)

Attilajukkaja 2018.12.01. 15:04:17

@funivia:
"Az én karácsonyomon én döntöm el, hogy kit hívok meg, random emberke szóba se jöhet"
Na az én anyósom volt ilyen. Megtiltotta az unokájának, hogy az aktuális barátnőjét hozza el, ha csak el nem jegyezte. Az unoka inkább nem jött el.
Amúgy hány "random emberke" fordul elő egy ilyen ünnepi ebéden/vacsorán, akit ne lehetne vendégül látni? Tényleg ez a karácsony szelleme, tényleg ennyire ki van centizve a halászlé?

"karácsonyozzon szépen a saját családjával"
Jól teszed, hogy nem látod vendégül. Gratulálok!

"mindenkinek a nevét felírjuk egy cetlire, beletesszük egy sapkába /kalapba, lábosba, valamibe/ és mindenki húz egy nevet."
Ez tényleg egy sokkal jobb módszer arra, hogy valaki ne azt kapja, amit szeretne. :o)))))

"Minden résztvevő ír egy ajándék listát, hogy mit szeretne."
És ha mindenki ugyanazt választja a listáról?

"Mi rendszerint karácsony este másik családtagnál vagyunk, de előre megbeszéljük, hogy a süteményt mi visszük az egész családnak. "
Ez egy jó módszer, de sajnos nem minden családban működik.

BabyRage 2018.12.01. 15:09:15

@funivia: Ez nagyon tetszik. Köszönöm szépen.

axolotl77 2018.12.01. 15:15:43

@Attilajukkaja: Tényleg az vagyok. Áldott jó teremtés. Amikor pasitársaim mesélnek hárpiáikról akkor én csak somolygok.

]{udarauszkasz 2018.12.01. 15:30:05

@Attilajukkaja: A husvet nekem is szimpipp. Akkor jon a tavasz, ilyesmi...

]{udarauszkasz 2018.12.01. 15:34:38

@Dorinda41: A tobbseg ugy eli meg, hogy gyorsan adosodjunk el profiuzsoradenttel egy evre, aztan jovore kezdjuk az egeszet elolrol.. hat a fene megette az olyan karacsonyt, ahol aztan utana egesz januarban ehezni kell, hogy kifizesd a hiteleket, meg a gazt....

Jozefinista kartács 2018.12.01. 16:28:26

@kvadrillio: Gratulálok, parasztjankó, hogy a karácsonyba is sikerült belekeverni a magyarkodást.

Attilajukkaja 2018.12.01. 16:36:35

@Jozefinista kartács:
Szerintem szaladj neki még egyszer és olvasd el figyelmesebben kvadrillo beírását!!!!!! :o)))

humániákus 2018.12.01. 17:08:01

Nekem mindig ez a klasszikus ugrik be:

"Huszonnegyedike, kénefa, ráérmég, nemérrá, majdholnap, elválok, veszekfát, azjólesz, hogynézmárki, jakérem, akkorazt, mennyilesz, ennyitegyfáért, legyenöt, legyenötfél, legyenhat, jóleszazelső.

Megyünknagyihoz, nemakarok, jönjézuska, minimaxkell, nagyimesél, minimaxkell, mosthagydabba, hozdamackót, eléghárom, csókilonka, köszönjszépen, ilonkáéknakis, mér'nemköszöntél, nembajhabüdös, szálljbe, szálljki, ittanagyi, minimaxkell, hozjézuska.

Hozdfelafát, holatalp, teraktadel, neménraktam, deteraktad, ottszok'lenni, deottnincs, merteraktadel, utlálomakarácsonyt, elválok, megvanatalp, ugyeteraktadel, eltörtbazdmeg, menjteszkóba, félnégybazdmeg.

Holafűrész, szomszédnál, holaflex, szomszédnál, holaszomszéd, zalában, kurvaanyját, aztlátogatja, picsábafával, kellafa, utlálomakarácsonyt, faragomkéssel, deneazzal, deazéles, kenyérvágó, eszünkzsemlét, hozzáltapaszt, úristen, azmégvárhat, bentvannézdmeg, ferde, ésmost, jobbradől, ésmost, mégmindig, ésmost, derondafa, anyád, anyámathagyjukki, teddleakést.

Holadíszek, fentiszekrény, nincsottsemmi, másikszekrény, égőjó, tavalyvettem, nemégbazdmeg, pótizzó, azsemég, picsábaégővel, kellazégő, kontaktosvagymi, tedleakést, leszgyertya, leégaház, nemkellfűteni, szaloncukor, ötkilóvan, fasznakannyi, gyereknekkell, gömbdísz, szalmadísz, alufóliábandió, csengettyű, nincsencsúcsdísz, húzdráangyalt, fenyőttojik.

Csomagoljál, tökpazarlás, akkorfőzzél, főzökpacalt, éntöbbetsemmitnemcsináloknektek, csomagolok, holacellux, papíroknál, holapapír, díszeknél, nincskarácsonyos, nebaszki, vanboldogszülinapot, nebaszki, ráíromjézuska.

Gyertekenni, minimaxkell, gyertekenni, mindjárt, gyertekenni, mindjárt, éntöbbetsemmitnemcsináloknektek, nemszeretemahalat, pedigfinom, minimaxkell, nemjönjézuska, szeretemahalat, elsóztad, mosthagydabba.

Teddfellemezt, minimaxkell, szentestenem, kiskarácsony, nagykarácsony, pásztorok, namitkaptál, nemlegó, nesirjál, legókell, fakocka, le-he-góó-kell, apaisezzel, nemeztkértem, nincsnemez, mondtamlegót, kurvadrága, neagyerekelőtt, nehisztizzél, feldőltafa, kurvaélet, égazégő, mondtamkontaktos, deszépnyakkendő, úgysehordod, akkorisszép, jóalánc, nemkellettvolna, pénznemszámít, ésalegó, kapszanyádtól, nesírjprücsök, szeretlek, énistéged.

Holnapanyádéknál, utálomakarácsonyt.

Boldog karácsonyt Mindenkinek!!!:)))))))"

2018.12.01. 17:20:10

@Attilajukkaja:
"Na az én anyósom volt ilyen. Megtiltotta az unokájának, hogy az aktuális barátnőjét hozza el, ha csak el nem jegyezte. Az unoka inkább nem jött el."
Segíthetek értelmezni a dolgot? Nincs megtiltva az, hogy előre megbeszélve - mint anyóssal az aktuális barátnő - hozzanak magukkal valakit.
Megbeszélés, bejelentés NÉLKÜL nem lehet hozni senkit. Ha halászlé jutna is, ajándéka biztos nem lesz, és nem egy bensőséges családi ünnep az, amikor be kell mutatni valakit /aki még nem is komoly, csak éppen aktuális/, és esetleg azon parázni, hogy az illető vega, vagy vegán, vagy milyen mentes kaja kell/ene/ neki, de izibe. Ha ez nem fér bele a karácsony szellemébe, akkor is vállalom! Egy ember akire NEM számít a vendéglátó az nem vendég, hanem egy púp a hátán.

"Ez tényleg egy sokkal jobb módszer arra, hogy valaki ne azt kapja, amit szeretne. :o)))))"
"És ha mindenki ugyanazt választja a listáról? "

Mivel mindenki csak egy valakinek vesz ajándékot, annak akinek a nevét kihúzta, így csak egy valaki választ a listájáról. A listát csak azért kell mindenkinek elküldeni, mert nem tudja, hogy ki az akitől végül ajándékot kap.

Természetesen anyagiakkal bőséggel rendelkezőknek, ha nem számít a kiadás, nekik lehet úgy módosítani, hogy nincsen húzás, hogy ki kinek vesz ajándékot. Hanem mindenki megírja a kívánság listáját, elküldi mindenkinek, aztán a háta mögött a rokonság megbeszéli, hogy ki mit választ a listájáról.

Attilajukkaja 2018.12.01. 17:33:44

@funivia:
"Segíthetek értelmezni a dolgot?"
Próbálkozz meg vele!

"Megbeszélés, bejelentés NÉLKÜL nem lehet hozni senkit. "
Ez lett volna a segítség? Hozzánk bárki beeshet hívatlanul is. Tizenkét- tizennégy ember mellé mindig odafér még egy. És csokit bármikor kaphat! Többre úgysem számíthat.

"nem egy bensőséges családi ünnep az, amikor be kell mutatni valakit /aki még nem is komoly"
Nálatok! Amúgy nem lehet előre tudni, ki lesz a komoly.

"esetleg azon parázni, hogy az illető vega, vagy vegán, vagy milyen mentes kaja kell/ene/ neki, de izibe"
Nálunk mindenféle kaja van, mert mindenkinek valami más baja van (cukorbeteg, vegetáriánus, gomba - illetve halutáló, stb) . Ne vetítsd ki a saját félelmeidet másokra is. Ahol 14 ember jól érzi magát, ott egy 15.-ik már nem oszt, nem szoroz.

"Egy ember akire NEM számít a vendéglátó az nem vendég, hanem egy púp a hátán."
Talán. Talán ez az igazi magyar mentalitás és vendégszeretet. Nálunk hál' istennek másként van.

"Mivel mindenki csak egy valakinek vesz ajándékot, annak akinek a nevét kihúzta, így csak egy valaki választ a listájáról. A listát csak azért kell mindenkinek elküldeni, mert nem tudja, hogy ki az akitől végül ajándékot kap."
Értem. Ez is egy módszer. A gyerekek hány éves kortól kell, hogy beszálljanak az ajándékozásba?

room_101 2018.12.01. 18:21:32

Nálunk a párom a mindenes jegyzetfüzetébe egész évben írja, ha valamelyik megajándékozandónak felmerül valamilyen ötlet, és ez nem csak karácsonyra, de születés-névnapra is jó. A gyerekek meg írnak kívánságlistát az "angyalkának".
A szenteste családi vacsora 14 fős, de minden évben másnál tartjuk, és megvannak a fix fogások, amiket mindíg ugyanaz csinálja és ebben profi. A felesleg meg megy egyből a hűtőbe, fagyasztóba, és isteni tud lenni egy halászlé pár hét múlva kiolvasztva.
Több gyerek is tanul hangszeren (brácsa, fuvola, kürt), így műsor gyanánt előadhatják, mit tudnak. Sőt olykor előkerülnek apósom egykori szuper 8-as filmfelvételei 30-40 évvel ezelőttről, meg a többiek régi digitalizált diafelvételei, esetleg régi közös nyaralásokról képek. Sajnos egyre több az olyan rokon, akiről már csak megemlékezünk ilyenkor, a régi képek kapcsán is.

élhetetlen 2018.12.01. 18:48:43

Csak két idétlen karácsonyi sztori. Az öcsém 150 km-re lakik, tehát itt alvós karácsonyra jöttek. Öcsém, a felesége, és két gyerek. Ami kell, harcsapaprikás, túrós csusza, 6 liter töltött káposzta, fasírozott… Pakolnak ki, és a sógornőm megszólal, hogy ugye főzők nekik finomfőzeléket. Hát persze. (Ahhoz mindig van itthon alapanyag, mert az unokahúgomnak is azt kell főznöm már harminc éve, ahányszor csak jön. Anyja hiába főzött neki, azt nem eszi meg, mert nem „olyan”). Két napig azt ették. Aztán gyömöszölhettem a mélyhűtőbe az összes előre elkészített kaját.
És, az unokahúgom. Három éves lehetett, tehát jó régen volt, még sláger volt a barbie baba. Édesem mindenkinek azt mondta, hogy azt kér. Mi meg nem beszéltünk erről, így mindenki vett neki. A negyediknél elsírta magát. Nem így gondolta.

Janossz 2018.12.01. 19:00:20

Azt nem vette még észre senki, hogy az igazi rendes családirtások mindig karácsonyra, meg húsvétra esnek?
Ahol nincs szeretet, megértés, ott komoly veszélyekkel jár összezárni egy családot napokra.

Nagyon jó kis poszt volt ez. A képmutatás nem ünnep.

SGlass 2018.12.01. 20:44:13

@BabyRage: A teljesség igénye nélkül... "Meg lett hívva egy kevésbé közeli rokon is amiről nekem nem szóltak..." -> személy esetében az amiről helyett, inkább az AKIRŐL használatos... :(

Bár lehetséges, hogy mondatodban inkább a "meg lett hívva" eseményre próbáltál fókuszálni, ezzel egyútt elérthető. Persze olvasva mondataidat, ki tudja neked mi járhatott, járhat a fejedben... Ezt képletesen értettem... :)

Azt is megjegyezném, hogy @ekat visszajelzése feltehette a koronát a napodra, hiszen, mint írtad magadról: "Szeretném kiírni magamból azt a sok megrázkódtatást ami nap mint nap ér. Mostanában megfigyeltem, hogy minden napra jut egy fasz minimum, pedig nem is vagyok örömlány. ..."

Úgy tűnik rend van az Univerzumban, mert írhattál megrázkódtatásaidról, olvasva soraidat néhányan megrázkódtunk mi is, és te egy számodra ismerős helyzetben találtad magad, bár nem vagy örömlány...

BabyRage 2018.12.01. 21:36:24

@SGlass: sírok :) Igen remekül indult. Rengeteg válasz járt a fejemben. De mivel az övé is egy vélemény, ezért úgy döntöttem elfogadom, így lett ez a válasz. A mondatban pedig nem a személyre szerettem volna utalni, hanem a meghívásra.

Kunhallmi Agnes 2018.12.02. 02:10:53

A legidegesitobb a karacsonyban, hogy nem tartja tiszteletben masok vallasi identitasat.
Jonnek ezek a szegeny menekultek a haborubol, megtesznek sok ezer kilometert,
es amikor vegre ideernek, akkor mindenfele keresztekkel karacsonyfakkal es egyebb fasiszta, naci, rasszista kirekeszto jelkepekkel kell szembesulniuk.

Svedorszagban tettek helyesen, hogy mind az utcakon mind az iskolakban betiltottak a karacsonyozast, hogy ne sertsek a szegeny menekultek erzeseit.

Ezenkivul felhaborito, hogy az emberek, mennyi penzt elszornak, elszarnak ajandekokra amikor ezt a penzt a menekulteknek lehetne addni ahelyett, hogy az unio havi, mindossze par szaz euroval feltoltott bankkartyakkal szurja ki a szemuket.

Dorinda41 2018.12.03. 09:05:44

@Attilajukkaja: Vezető vagyok egy nagy multinál, tényleg iszonyatosan sok időm van. Az egyik húgom egy bankban vezető a másik csecsemős nővér három műszakban, szintén rettenetesen sok szabad idővel. Tudod, időd arra van, amire rászánsz. Az én hétvégéim az unokámmal azzal telnek, hogy készítjük a kis karácsonyi ajándékokat. Ne valami hatalmas dologra gondolj, csak olyan kis egyszerűekre, mint szépen becsomagolt egy-egy darab mézeskalács a fára. Ebből már évek óta gyűjtögetjük a különböző formákat. Anyukám angyalkákat, rénszarvast, télapót horgol a fákra. A másik húgom pralinékat gyárt otthon, ami bármelyik kézműves cégnek becsületésre válna (3-4 db kerül egy kis díszes csomagba). Vásárolt ajándékot kizárólag a két kicsi unoka kap, akik még csak 3 évesek és a dédi, aki imádja a csokit. Ők sem vagyonokért. Tökéletesen megfelel nekik a hatalmas tűzoltó autó a Pepcoból 2000 forintért, a dédinek pedig közösen összedobunk fejenként 500 forintot, amiből nálunk kapásból 15000 forint lesz és ő megkapja az éves csokoládé adagját. Igen, kimarad az életünkből a szépség csomag, a rénszarvasos pulcsi és hasonló társaik. Vannak viszont jóízű beszélgetések, hatalmas röhögések és anyukám fantasztikus ételei. Aki 80 éves, de nem engedi, hogy segítsünk neki főzni, csak kuktáskodhatunk és bepakolhatunk a mosogatógépbe. Imádjuk a karácsonyt. Egyébként pedig tegnap az unokámmal feldíszítettük a karácsonyfánkat. Gyönyörű lett.

Attilajukkaja 2018.12.03. 11:27:53

@Dorinda41:
"Tudod, időd arra van, amire rászánsz."
Eddig nem tudtam, de most már kiokosítottál. Köszönöm neked!

"Az én hétvégéim az unokámmal azzal telnek, hogy készítjük a kis karácsonyi ajándékokat."
Ez szép. De ez a korszak nagyon gyorsan elmúlik.

"Vannak viszont jóízű beszélgetések, hatalmas röhögések és anyukám fantasztikus ételei. "
Ezek nálunk is megvannak, ... igaz az ételeket én készítem. Közkívánságra. De ez karácsony nélkül is meg szokott lenni.

"tegnap az unokámmal feldíszítettük a karácsonyfánkat. Gyönyörű lett."
Gratulálok! De nem korai ez egy kicsit?
Igazából csak azt írtad le, hogy mindenhol másképp zajlik a karácsony. Ahol kisgyerekek vannak, ott egyértelműen felemelőbb az ünnep. Főleg a nagyik számára!

annalovacska 2018.12.13. 14:19:41

Én várom a karácsonyt, a család nálam fog héderezni, ismerős néhány gondolatod, egyet is értek egyikkel-másikkal. Még sem csinálnàm másképp.
Irtó vulgárisan írsz. (Pedig tetszik a téma)
süti beállítások módosítása